sobota, 4 kwietnia 2015

Liebster Blog Award



Jest to zabawa - wyzwanie blogowe. Osoba nominowana musi odpowiedzieć na 11 pytań, później zaś wybrać 11 kolejnych osób i zadać im 11 pytań. Liczba jedynaście bardzo się tu powtarza :-)
Wybrała mnie Zajkowska czyta za co serdecznie jej dziękuję.  Oto moje odpowiedzi.

1. Ile książek posiadasz?
Duuużo. W moim pokoju są dwa regały od sufitu do podłogi a książki i tak zaczynają się powoli nie mieścić. Książki z bibliotek trzymam na półce obok biurka. W dodatku często "kradnę" lektury moich rodziców i babci, dlatego zliczenie ich wszystkich byłoby dość trudne.
2. Twoja ulubiona seria lub trylogia?

Seria to z pewnością o wikingach autorstwa Elżbiety Cherezińskiej lub o Harry Potter J.K. Rowling oraz "Gra o tron". Trylogia to Arturiańska Bernarda Cornwella.
3. Czy masz jakieś czytelnicze nawyki ?

Nie mam jakiś orginalnych czytelniczych zwyczaji, ale kilka wymienię. Z pewnością to, że w trakcie podróży muszę coś czytać, tak samo jak czekam gdzieś np. u lekarza. Święta bez książek pod choinką dla mnie są nierealnym koszmarem, pytana co chcę dostać, zawsze wymieniam minimum 1 lekturę.
4. Gdzie czytasz i ile poświęcasz czasu dziennie na książki?

Czytam wszędzie, gdzie się da. W domu, pociągach, w poczekalniach. Co do czasu to zależnie. Szkoła, zajęcia pozalekcyjne, obowiązki uczniowskie i domowe zajmują trochę czasu, ale staram się minimum 20 stron dziennie, ale najczęściej wyrabiam normę z dużą nadwyżką :-)
5. Co myślisz o serialach na podstawie książki? np. "Pamiętniki wampirów" ?

"Pamiętników wampirów" nie czytałam. Najczęściej moje lektury są akranizowane jako filmy a nie seriale. Wyjątkiem jest moja ulubiona "Gra o tron". Jestem fanką zarówno wersji telewizyjnej jak i książkowej. Jest naprawdę mistrzowsko nakręcona, choć niektóre różnice trochę mnie irytują.
6. Jeśli musiałabyś wybrać tylko 5 książek, które zabierzesz ze sobą w podróż?

Te, których jeszcze nie czytałam.  A z przeczytanych to : "Ania z Zielonego Wzgórza", "Przeminęło z wiatrem", "Ja jestem Halderd", "Wyznaję" autorstwa Jaume Cabre, i dowolny tom z seri "Pieśń lodu i ognia".
7. Wymień tylko jednego swojego ulubionego bohatera z twojej ulubionej książki i napisz czemu akurat on.

Ja wymienię bohaterkę, Hermionę z seri o Harrym Poterze. Uparta i dociekliwa. Dużo czytała oraz bardzo dobrze się uczyła, przy czym nie bała się ryzykować i przeżyła liczne przygody.
8. Czym zaznaczasz miejsce, w który skończyłaś czytać?

Zakładką, ale zdarza mi się, że nie mam żadnej pod ręką i wtedy zapamiętuję numer strony.
9. Czy jakbyś miała wybrać jedną dowolną książkę na swoją lekturę, jaką byś wybrała?

Elżbiety Cherezińskiej "Korona śniegu i krwi". O polskiej histori pisze tak,że nie jest się w stanie oderwać.
10. Czy kiedyś pisałaś swoją książkę? Jeśli tak to o czym była i co się z nią stało?

Jak byłam mała to kilka razy próbowałam, ale nigdy nie skończyłam.
11. Jakbyś miała możliwość udać się w miejsce z książki, by je zwiedzić. Jakie to by było miejsce?

Norwegia z książek Elżbiety Cherezińskiej, Hogwart oraz Włochy śladem Michała Anioła.


Ja zadaję poniższe pytania.

1. Twoja ulubiona seria lub trylogia?
2. Czy masz jakieś czytelnicze nawyki ?
3. Czy przerwałaś jakąś książkę w połowie i dlaczego?
4. Najgorsza książka, którą czytałaś?
5.  Jaka jest twoja ulubiona szkolna lektura?
6. Kto jest twoim ulubionym bohaterem i dlaczego?
7. Ulubiona seria książkowa i dlaczego?
8. Czy była ksiażka, której zakończenie ktoś Ci zdradził ?
9.  Czy lubisz czytać na świeżym powietrzu i  gdzie najczęściej czytasz?
10.  Jakbyś miała możliwość udać się w miejsce z książki, by je zwiedzić. Jakie to by było miejsce?
11. Top 10 ulubionych książek ?

Nominuję :
1. Czytaj od lewej
2. Czytam, bo lubię
3. Maniaczytania
4. Zwiedzam wszechświat 
5. Myśli i słowa wiatem  niesione
6. W drodze
7. Literatka kawy
8. Happyholik
9. Skarby świata całego
10. Żyj lepiej
11. Miasto książek

3 komentarze:

  1. Przyszłam tutaj i od razu odpowiedzi na pytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedziałam :)
    http://mojeprzemiany.blox.pl/2015/04/Liebster-Blog-Award.html

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze sporym opóźnieniem, ale są moje odpowiedzi:
    http://literackie-skarby.blogspot.com/2015/08/bawimy-sie.html
    :)

    OdpowiedzUsuń